تازه ترين
مقالات بیشتر از (مطالب گلچین)
عناوين تازه ترين
برنامه هاى مختلف
در تلاش سکون قلوب
  تعليم الاسلام
  October 17, 2017
   0

نویسنده: انیسه«غزنوی»

در عصر امروزی هر شخص مضطرب ،پریشان و در حالت دگرگونی زندگی به سر میبرد همهٔ آنها از حالات و زندگی خویش شکوه دارند.

این همه پریشانی ها و دگرگونی نتیجهٔ عدم سکون و راحت قلوب اشخاص است در حالیکه در عصر اکنون هرگونه وسایل راحت و سکون همچو موتر، طیاره، آئرکندیشن وغیره که اجداد مابه آنها آشنایی هم نداشتند موجود است اما در موجودیت این همه ساز و سامان راحت باز هم مردم عصر حال  زندگی ناآرام و پریشان بسر میبرند.

اکثر اشخاص مضطرب و پریشان جهت حصول سکون قلب از روش های استفاده می کنند که هیچگاه توسط آن سکون قلب حاصل کرده نمیتواند مثلاً : بعضی ها میگویند سکون قلب به وسیلهٔ بدست آوردن قدرت و سلطنت حاصل می شود، اما بعد از رسیدن به قدرت به این حقیقت پی میبرند که در آن ذرهٔ از سکون هم موجود نیست.

عبدالرحمن الداخل شخصیتی است که پنجاه سال سلطنت مطلق العنان داشت، او هنگام فرا رسیدن مرگ چنین میگوید: من فقط(۱۴) روز از ایام عمر خویش را به سکون و راحت بسر بردیم.

بعضی ها میگویند سکون قلب بوسیلهٔ دولت و سرمایهٔ حاصل می شود اما می بینیم که اکثر اشخاص دولتمند و سرمایه دار از پریشانی و بی خوابی شکوه دارند یعنی دولت هیچ یک رنج و درد آنها را درمان ننموده.

هر شخص به فکر خویش حصول اشیای مختلف را وسیلهٔ سکون قلوب میداند، اما با حصول آنها باز هم از سکون و آرامش قلب بی بهره اند از سوی دیگر پروردگار جهانیان بنده گان خویش را آگاه ساخته و آنها را از اسباب حصول سکون قلوب باخبر میسازد و میگوید:

ای بنده گان نادان.....!!!

نه سیم وزر ترا سکون می بخشد، نه تاج و تخت اضطراب قلبی ترا آرامش می بخشد و نه هم مجالس رقص و سرور وسیلهٔ تسکین قلب و دماغ تو است.

ای بنده گان نادان...!!!

بسوی من بشتابید و همچو مسافر به سوی درگاه من بیاید! من رب العالمین ام، کفیل و مالک همهٔ ضروریات شماهان، من شما را از اسباب سکون قلب و روش حصول آن اگاه می سازم   و سپس رب العالمین در کلام خویش میگوید: «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»

ترجمه: آگاه باشید که باذکر خداوندجل جلاله قلب ها تسکین می یابد.

حصول سکون قلب بدون اطاعت از اوامر او تعالی نا ممکن است، تا وقتیکه گناهان را ترک نکنید هیچگاه سکون قلب را حاصل کرده نمیتوانید.

همین اکنون با پروردگار خویش عهد ببندید که زندگی باقی را مطابق سنت نبوی و یا پیروی از احکام الهی بسر خواهید برد، یقیناً که با انجام این عمل قلب تان مطمئن خواهد شد و سکون و آرامش که در هیچ ساز و سامان حیات آنرا نیافته بودید حاصل خواهید نمود.