تازه ترين
مقالات بیشتر از (مطالب گلچین)
عناوين تازه ترين
برنامه هاى مختلف
قتل؛ گناه پسندیدهٔ ابلیس
  تعلیم الاسلام
  September 25, 2017
   0

نویسنده: انیسه «غزنوی»

الله  جل جلاله انسان را اشرف المخلوقات آفرید و او را بر همه مخلوقات برتری داد و الله جل جلاله برای انسان آنچه را که در آسمان و زمین است، مسخر گردانید.

 

الله  جل جلاله انسان را مخلوق پسندیده خویش قرار داد خاصتا آن بنده که ایمان آورد و به اسلام مشرف شد و همچنان الله  جل جلاله انسان را مسجود ملائکه گرانید و برایش پیغمبران و رسل را فرستاد، بخاطری وی از آسمان وحی و کتابهای سماوی نازل فرمود و پنج چیز ضروری او را حفاظت کرد و آن عبارت است از: (دین، جان، آبرو و نسل، عقل و مال) دین اسلام در قسمت صیانت انسان و حفاظت خونش از اینکه به نا حق ریخته شود، توجه جدی نموده است.

 

قال الله تعالی: وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا (سورة نساء ایت نمبر ۹۳)
الله  جل جلاله میفرماید، ترجمه:  { و هرکه بکشد مسلمانی را بقصد پس جزای وی دوزخ است جاوید باشد در آن و خشم گرفته خدا بر او و لعنت کرده بر او و آماده کرده برای او عذاب بزرگ}

 

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم : إذا أصبح إبليسُ بثَّ جُنودَه فيقولُ : مَن أخْذَل اليومَ مسلِمًا أُلْبِسُه التَّاجَ.... ويجيءُ هذا فيقولُ : لَم أزلْ بهِ حتَّى قَتَلَ . فيقولُ : أنتَ أنتَ ، ويُلْبِسُهُ التَّاجَ. 
(رواه أبو موسى الأشعري عبدالله بن قيس ، صحيح الترغيب)

 

ترجمه: رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: هنگام صبح ابلیس لشکر خود را روی زمین منتشر می نماید و آنها را خطاب نموده میگوید: هر یکی تان که امروز یکی از مسلمانان را گمراه ساختید تاج عزت را برسرش می گذارم.... یکی از جنودش آمده میگوید که امروز تا زمانیکه مسلمانان را به ارتکاب قتل آماده نساختم دور نگردیم، پس شیطان بزرگ او را مخاطب قرار داده میگوید: بسیار عالی تو لیاقت تاج را داری.

 

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم : لو أنَّ أَهلَ السَّماءِ وأَهلَ الأرضِ اشترَكوا في دمِ مؤمنٍ لأَكبَّهمُ اللَّهُ في النَّارِ.
(الراوي:أبو سعيد الخدري و أبو هريرة: الترمذي:۱۳۹۸)
ترجمه: رسول الله  صلی الله علیه وسلم فرمود: اگر اهل آسمان و زمین بر قتل یک مسلمان شریک شوند همه را خداوند  جل جلاله در اتش جهنم میاندازد.

 

قتل آن گناه عظیم و قبیح است که انسان به وسیله آن مستحق عذاب دردناک و ابدی جهنم می شود و همین جزا، جزای بسیار بد است.

 

قتل آن گناه مذموم است که تسکین روحی و جسمی انسان را مختل ساخته در های رحمت الهی را بر وی می بستدد.

 

قتل در دنیا و آخرت موجب هلاکت و بربادی انسان قاتل گردیده در دنیا سبب لعنت الله و در اخرت مستحق مجازات دردناک میگردد. قتل گناه پسندیدهٔ شیطان است و شیطان هرزمان برای گمراه نمودن انسان و مرتکب نمودن او به این عمل زشت درسعی است و همین آرزوی شیطان است تا چگونه همهٔ انسانهای جهان را مورد عذاب الهی قرار داده داخل جهنم ببیند.

 

جریمهٔ قتل در زشتی و قباحت خود بعد از شرک به الله قرار دارد و هیچ جریمهٔ دیگری بجز شرک به پابهٔ آن نمیرسد حتی گروهی از اصحاب رسول الله  صلی الله علیه وسلم با این نظر اند که توبهٔ قاتل پذیرفته نمی شود و قاتل هرگز به بهشت داخل نخواهد شد.

 

و همین جریمهٔ قتل است که انسان اشرف المخلوق را بدترین مخلوق میگرداند و مسلمان را از رحمت الهی و بهشت جاویدان محروم ساخته وی را از جملهٔ اصحب النار میگرداند.