تازه سرليکونه
د (معاملات) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
رکن او شرط
 
  December 4, 2011
  0

رُکْنُ

رُکْنُ د شي هغي برخي يا اجزاؤ ته وايي چي دا شى د هغه څخه جوړ سوى وي او بېله هغه څخه موجود کېدلاى نسي .
البته د شيانو موجوديت فرق لري ، د ځينو شيانو موجوديت حسي وي ، وجود يې محسوس کېدلاى سي ، لکه سکينجبين چي عسل او سرکه يې دا ډول اجزاء دي چي بېله هغو څخه اصلي سکينجبين جوړېدلاى نسي ، عسل او سرکه چي سره ګډ سي ، اصلي سکينجبين ور څخه جوړيږي .د ځينو شيانو موجوديت بيا معنوي وي ، که په شريعت کي اعتبار ورکول سي موجود ګڼل کيږي ، که په شريعت کي اعتبار ور نه کول سي بيا غير موجود بلل کيږي .

لکه لمونځ چي قرائت ، قيامه ، رکوع او سجده يې د ارکانو څخه دي ، د لمانځه د ارکانو څخه که يو رکن پاته سي ، که څه هم يې نور ارکان پر ځاى سي بيا هم په شريعت کي اعتبار نه ورکول کيږي او داسي ګڼل کيږي لکه هيڅ چي موجود سوى نه وي . نو کوم معاملات چي ايجاب او قبول يې رکن ګڼل کيږي ، که بېله ايجاب او قبول څخه يې خلک انجام کړي ، په شريعت کي هغه ته اعتبار نه ورکول کيږي .

شرط
 شرط هغه ته وايي چي د يو شي وجود پر هغه موقوف وي خو خپله دا شى د هغه څخه جوړ نه وي ، لکه اودس او د عورت پټول چي د لمانځه د شرطونو څخه دي . د رکن او شرط ترمنځ فرق دادى چي رکن د شي په ذات کي داخل وي يعني د شي داسي جزء او برخه وي چي بېله هغه څخه شى موجود کېدلاى نه سي .

شرط د شي د ذات څخه وتلى وي يعني د شي جزء نه وي خو د شي صحت پر هغه موقوف وي . که څوک بې اودسه لمونځ وکړي يا بېله رکوع څخه لمونځ ادا کړي ، لمونځ يې نه صحيح کيږي ځکه اودس او رکوع دواړه د لمانځه د فرضونو څخه دي . البته اوداسه ته د لمانځه شرط ويل کيږي او رکوع ته د لمانځه رکن ويل کيږي ، ځکه اودس د لمانځه څخه وتلى دى ، ځان ته جلا عمل دى ، رکوع بيا د لمانځه په دننه کي ادا کيږي ، د لمانځه يوه برخه ده .

تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته