تازه سرليکونه
د (فتوا لمونځ) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د اول جماعت پر ځای بل جماعت کول
 
  November 18, 2012
  0

 تعلیم الاسلام دارالافتاء 


مسلسله شمېره : (۳۳۸)

نوم: محمد یوسف تاند 

د اوسېدو ځای: ترکیه                                                                      

سوال : که چیری یو جمعت لونځ اداسوی وی او اقامت یی هم ترلی وی  نو پر هغه ځای باندی یو څو دقیقی ورسته بل جمعت اداکیدل وغواری څوک نو د بل  اقامت ضرورت سته که یا؟

جواب :

حامداً و مصلیاً

 هغه د محل مسجد چي امام او مؤذن ولري په هغه کي د اذان او اقامت  په تکرار سره دوهم جماعت کول مکروه دي. او که بېله تکرار څخه د اذان او اقامت دوهم جماعت وکړي بيا جائز دى.

جواب: مولوي عبدالهادي آغا
الجواب صحیح: مولوي سيد عبدالباري 
تعلیم الاسلام دارالافتاء 
کندهار افغانستان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(۱):قال ابن عابدین رحمه الله: يُكْرَهُ تَكْرَارُ الْجَمَاعَةِ فِي مَسْجِدِ مَحَلَّةٍ بِأَذَانٍ وَإِقَامَةٍ ، إلَّا إذَا صَلَّى بِهِمَا فِيهِ أَوَّلًا غَيْرُ أَهْلِهِ ، او أَهْلَهُ لَكِنْ بِمُخَافَتَةِ الْأَذَانِ ، وَلَوْ كَرَّرَ أَهْلُهُ بِدُونِهِمَا أَوْ كَانَ مَسْجِدَ طَرِيقٍ جَازَ إجْمَاعً. ردالمحتار، ج۱، ص۴۰۸- رشیدیة
 
(۲): المسجد اذا کان له امام معلوم و جماعة معلومة في محلة فصلی اهله فيه بالجماعة لایباح تکرارها فیه باذن ثان اما اذا صلوا بیغر اذان یباح اجماعاً. هندیة، ج۱، ص۸۳-باب الامامة
 
(۳): وکذا في فتاوی حقانیة: فقهاء احناف کي نزدیک محله کي مسجد مي جس کا امام او مؤذن مقرر هو جماعت ثانیه مکروه هي. ج۳، ص۱۲۵
 

سرته